Pentru că ne ajutăm clienții să trimită anunțuri utile clienților lor sau campanii promoționale prin newslettere, primim uneori acest mesaj: „M-a sunat clientul X și mi-a spus că nu a primit mailul meu” sau „Mailurile mele ajung în Spam!”
Sunt mai multe motive pentru care se întâmplă asta și, din păcate, modul în care Yahoo, Google și alte terțe părți gestionează ceea ce este sau nu spam nu stă în puterea noastră. Cel mult, putem solicita organizațiilor care „blacklistează” (adică „adaugă pe lista neagră”) domeniile care li se par dubioase să analizeze / reanalizeze domeniul care a fost listat alături de spammeri și să așteptăm să îl scoată din listă.
Cum funcționează blacklistingul?
Este suficient ca aplicația care filtrează mesajele să considere un fișier atașat ca fiind „dubios” sau un cuvânt folosit în cuprinsul e-mailului, și gata, ajunge mesajul în Junk folder. Sau Spam folder. Sau direct la coșul de gunoi, dacă clientul tău de mail este setat așa.
Este suficient ca de pe domeniul tău să se trimită prea multe mailuri deodată către adrese de Gmail sau de Yahoo. Este suficient ca prea multe dintre mailurile pe care le trimiți la o listă mai veche de contacte să nu mai fie valide. Este destul să îți marcheze mailurile ca junk/ spam câțiva destinatari. Este, uneori, suficient să împarți spațiul de găzduire cu mai multe conturi de hosting (dintre care unul este blacklistat).
Posibilități sunt multe, soluția nu e simplă.
Și totuși, există o soluție?
Da.
- În primul rând, nu trimite NICIODATĂ spam.
- Apoi ai grijă ca laptopul sau desktopul sau telefonul sau tableta pe care ai setat mailul să nu aibă viruși (mulți viruși trimit spam fără știrea posesorului device-ului contaminat, de pe adresle de e-mail setate pe acesta).
- Folosește o adresă de mail de yahoo sau de gmail ca să te înscrii pe diverse site-uri care cer cont, dar unde cam știi că nu vei mai intra și a doua oară.
- Schimbă periodic parola adresei de mail pe care o folosești pentru trimiteri importante.
Dar eu trebuie să trimit un mail ACUM. Ce fac?
O soluție eficientă și folosită în mod uzual pentru serviciile de mail de la Gmail sau Yahoo este aceea de a face următorii pași la inițierea oricărei comunicări:
- Anunță trimiterea – telefonic sau prin diversele mesagerii (Facebook Mesenger, Viber, WhatsApp etc), cu mențiunea că, dacă persoana respectivă nu a primit mailul, să semnaleze acest fapt.
- Îndeamnă-i pe cei care nu au primit corespunzător mesajul trimis să caute în folderul Spam/Junk;
- După identificarea mesajului în folderul de Spam/Junk, solicită următoarele celor care primesc mesajele în folderul respectiv:
a) să le marcheze ca fiind legitime (not junk),
b) să le mute în Primary Inbox / Inbox și
c) să adauge adresa de mail în Address Book.
În acest fel, nu mai apar probleme pe parcursul comunicarilor viitoare.
Dacă însă destinatarul folosește un cont pe domeniu propriu, găzduit la un furnizor de hosting, roagă-l să solicite companiei de găzduire să afle cauza pentru care nu se primesc mailurile tale, apoi să o elimine (dacă este posibil).
Și folosiți temporar un cont de Yahoo sau Gmail pentru recepționarea trimiterilor tale.
Succes!