Meniu Închide

Atenție la tentativele de phishing

Am tot scris de-a lungul timpului despre diversele tipuri de mesaje periculoase pe care le poți primi pe e-mail:

Iată, mai jos, încă două exemple de mailuri care încearcă să te facă să dai click și apoi să-ți oferi datele de autentificare:

Cârlig: mentenanța de rutină…

Amenințarea (nefondată): se oprește serviciul dacă nu te loghezi 😂

Așa ceva nu o să se întâmple niciodată, plus că noi scriem corect mailurile pe care le trimitem. N-o să scriem niciodată „an old settings” 😂, „ougoing” în loc de „outgoing” și nici „orevented” în loc de „prevented”.

Mailurile de la noi vin de pe adresa noastră @webgrow.ro și nu te vom trimite niciodată să-ți dai datele de logare altundeva decât în propriul webmail, adică pe domeniul pe care îl ai găzduit la noi.

Cârlig: s-a logat altcineva!

Amenințarea (nefondată): rămâi fără cont

Acest tip de phishing se bazează pe faptul că multe servicii de mail, cum ar fi Yahoo sau Gmail, trimit astfel de notificări pe e-mail atunci când te loghezi de pe alt device sau din altă locație decât cele obișnuite.

Din nou, adresa de e-mail de pe care am trimite astfel de notificări nu ar putea fi din Japonia sau din cine știe ce altă țară. Mailurile de la noi vin întotdeauna de pe adresa noastră @webgrow.ro. De asemenea, niciodată nu te vom trimite să îți dai datele de logare altundeva decât în propriul webmail.

Later edit:

Cârlig: este necesară actualizarea informațiilor!

Amenințarea (nefondată): rămâi fără cont (și fără domenii?)

Acest tip de phishing pare plauzibil pentru că ICANN chiar cere actualizări de date din când în când. Totuși, când aceasta se întâmplă legitim, mailul de pe care se trimite notificarea, linkul de acces pentru actualizarea datelor și orice alt link din mail au același domeniu și acest domeniu este al cuiva pe care îl știi și cu care ai lucrat, adică al registrarului tău (n-o să-ți vină mail de la EuropeRegistry dacă ai înregistrat un domeniu prin ROMARG, de exemplu).

Sfatul nostru pentru mailuri ciudate

Fă exact ceea ce au făcut clienții noștri care ne-au furnizat exemplele de mai sus:

  • nu da click pe linkuri;
  • sub nicio formă nu completa formulare cu datele tale de autentificare decât dacă în bara de adresă vezi numele domeniului propriu, scris corect!
  • trimite-ne forward cu mailul ciudat / sună-ne;
  • după ce ai stabilit că nu este legitim, marchează ca spam și șterge mailul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te rugăm să citești politica de confidențialitate și cookies, iar dacă ești de acord și accepți să primești comunicări pe e-mail de la WEBGROW, inclusiv comunicări comerciale, te rugăm bifează mai jos: