Ce calificări trebuie să aibă un Social Media Manager

Acum că interesul clienților de a ține legătura cu brandurile preferate prin intermediul platformelor sociale și-a atins apogeul, una dintre cele mai importante funcții în cadrul organizației tale este cea de Social Media Manager.

De obicei, acest tip de manager face parte dintr-o echipă a departamentului de marketing, însă în firmele mai mici postul poate fi ocupat de o singură persoană responsabilă de comunicarea online.

Dacă te gândești să angajezi un Social Media Manager in-house sau să apelezi la serviciile specializate ale unei firme, este important să poți face diferența dintre un expert și un simplu amator. Cei de la sendible.com s-au gândit la cele mai bune întrebări pentru candidații la această funcție, cu ajutorul cărora îți vei da seama cu ușurință cine este cu adevărat calificat.

Iată mai jos întrebările pe care ar fi bine să i le pui candidatului la funcția de Social Media Manager

1. Care este cel mai mare eșec pe care l-ai avut în rețelele sociale?
Dacă o persoană are experiență într-un domeniu profesional, înseamnă că are și experiență negativă. Este important să știi cum s-a descurcat candidatul atunci când a întâmpinat probleme și ce a făcut ca să se asigure că situația nu se va mai repeta.

2. Ce părere ai despre Google+?
Deși nu există un răspuns corect la această întrebare, ar fi interesant să afli dacă persoana pe care o intervievezi consideră că Google+ este sau nu o rețea socială în adevăratul sens al cuvântului (și este interesant să vezi dacă știe că Google nu mai oferă suport pentru butonul Plus, de exemplu).

3. Cum ai aloca bugetul pentru social media?
Aici ar fi bine să se discute în termeni de procente. Cât la sută din buget ar aloca pentru Facebook Ads și cât pentru alte rețele sociale? Câte persoane ar mai angaja ca parte din echipă?

4. Ai un blog personal sau postezi numai pe rețelele sociale?
Un Social Media Manager trebuie să aibă habar despre design, scrierea de texte/articole și SEO – măcar atât cât să-și poată da seama dacă treaba făcută de un subaltern e bine făcută. Dacă are propriul său blog, poți verifica ce calitate are conținutul postat acolo.

5. Spune-mi o poveste
Dacă cel care susține că are experiență ca Social Media Manager nu poate să spună o poveste de numai câteva minute, e îndoielnic ca îi va putea comunica lumii întregi povestea brandului tău de-a lungul anilor.

6. Care este cea mai mare realizare profesională pe care ai avut-o?
Aceasta este cea mai importantă întrebare dintre toate. Dincolo de realizare în sine (căci realizări avem cu toții) este foarte important să afli care e sistemul de valori al candidatului și ce consideră el/ea că este o mare realizare.

7. Prezintă-mi pe scurt compania mea, de parcă aș fi un client.
Punându-i această întrebare îți vei da imediat seama dacă și-a făcut sau nu cercetarea despre firma la care ar vrea să se angajeze. În plus, vei vedea cât de bine știe să se orienteze doar în baza informațiilor făcute publice.

8. Cum te-ai înțelege cu celelalte departamente?
Cei care se ocupă cu social media trebuie să fie conectați cu toate departamentele companiei și să lucreze alături de echipa de marketing, ceea ce înseamnă că succesul campaniilor online depinde și de relația pe care candidatul o poate întreține cu departamentele in-house.

9. Ne poți arăta câteva postări făcute de tine în social media?
Faptele spun mai mult decât cuvintele. Vine și momentul în care e mai indicat să vezi cu ochii tăi câteva postări decât să îi ceri candidatului să le descrie din memorie.

10. Imaginează-ți că Google tocmai a renunțat la una dintre tehnicile de SEO cu care te-ai obișnuit să lucrezi. Cum procedezi în această situație?
Întrebarea aceasta testează înțelegerea în profunzime a domeniului. Schimbările sunt permanente și mai devreme sau mai târziu, toate tehnicile folosite azi vor fi înlocuite.

11. Cum aplanezi comentariile negative sau situațiile de criză privind reputația companiei?
Aici e important să se discute și în baza unor exemple. Felul în care candidatul a guvernat în trecut astfel de crize e esențial pentru succesul imaginii tale.

12. Ce unelte de social media folosești de obicei?
Dacă singurul răspuns la această întrebare privește programarea postărilor și atât, s-ar putea să fie vorba despre un candidat fără prea multă experiență.

13. Cum ai proceda ca să crești vânzările?
E frumos să te gândești la brand și la renume atunci când vine vorba despre platformele sociale însă, în definitiv, afacerea ta are nevoie de vânzări. Cum se traduc like-urile în încasări lunare pentru compania ta?

14. Ce platforme sociale ai recomanda pentru compania mea și de ce?
Răspunsul candidatului va arăta cât de bine s-a documentat înainte de interviu și cât de familiarizat este cu diferitele platforme sociale. Aspectul cel mai important este atingerea publicului țintă pentru produsele/serviciile tale.

15. Cu ce conturi de social media te-ai ocupat în trecut?
Nu contează ce a postat și unde, ci felul în care a reușit să comunice cu comunitățile interesate de acel subiect.

16. Ce țeluri putem să stabilim pentru conturile noastre pe platfomele de socializare? Cum știm dacă avem succes?
Un răspuns bun trebuie să treacă dincolo de a obține like-uri sau share-uri. Fiecare platformă e diferită iar utilizatorii care o preferă fac parte dintr-o altă nișă.

17. Care e relația dintre SEO și prezența în social media?
Candidatul ar trebui să știe ce fel de comportament este preferat de Google și de ce. De asemenea, ar fi bine să știe cum să monitorizeze poziția site-ului în motoarele de căutare.

18. Cum putem monitoriza succesul unei campanii de social media?
Este esențial să poți vedea dacă mesajele transmise prin intermediul platformelor de socializare s-au concretizat în vizite pe site-ul tău – adică în comenzi sau măcar review-uri pozitive.

19. Ce faci ca să rămâi la curent cu tot ce e nou în domeniu?
Domeniul social media trece zilnic prin schimbări. Cei mai buni manageri fac tot posibilul să nu fie luați prin surprindere de modificări.

20. E o idee bună să organizăm un concurs pe pagina noastră de Facebook?
Campaniile care strâng like-uri sau share-uri în mod ostentativ („pe față„) sunt contrare politicii Facebook. În schimb, concursurile de orice alt tip sunt binevenite.

21. Ce strategie au competitorii mei?
Deși poate părea cam mult să ai așteptarea ca un simplu candidat să știe și cu ce se ocupă competitorii tăi, dacă totuși și-a făcut temele, e un semn foarte bun; iar dacă firma ta este una deosebit de faimoasă, ar trebui să poată răspunde la această întrebare măcar în linii mari.

22. Care e cea mai importantă atribuție a unui Social Media Manager?
Răspunsul arată viziunea candidatului și ar trebui să includă noțiuni legate de monitorizarea reacțiilor față de campania lansată – fie ale clienților, fie ale pieței sau ale competiției după care se modelează și se adaptează strategia de comunicare.

23. Cum ne poți ajuta și în ceea ce privește customer service?
Marketingul și customer service-ul merg mână în mână cu social media. De multe ori, clienții aleg să comunice chiar prin intermediul rețelelor de socializare.

24. De ce să te angajăm pe tine?
Orice candidat ar trebui să poată explica ce anume îl recomandă și cu ce se distinge față de ceilalți candidați.

25. Explică-ne ceva complicat.
Expertul în social media ar trebui să poată explica ceva complex într-un limbaj cât mai ușor de înțeles. În același fel va comunica și despre compania ta și domeniul tău de activitate.

Referinte:

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te rugăm să citești politica de confidențialitate și cookies, iar dacă ești de acord și accepți să primești comunicări pe e-mail de la WEBGROW, inclusiv comunicări comerciale, te rugăm bifează mai jos: