Ce înseamnă ‘un site de calitate’ pentru Google?

Criteriile pentru „un site de calitate” au fost făcute publice de către Google – ele sunt principiile care ghidează activitatea celor care evaluează calitatea rezultatelor de căutare. Aceste principii reflectă criteriile folosite de motorul de căutare pentru a stabili care sunt cele mai relevante rezultate și, din această cauză, ele pot suferi modificări oricând, în funcție de modul în care se transformă nevoile utilizatorilor. Așa se explică de ce, în noiembrie 2015, au și avut loc primele modificări semnificative: deja se ajunsese în punctul în care majoritatea căutărilor nu se mai făceau pe calculator ca în trecut, ci pe dispozitive mobile. Iar încă o serie de modificări (scurtarea principiilor de la 160 la 146 de pagini) a avut loc în martie 2016.

În alte cuvinte, importanța criteriilor Google este aceea că orice site care nu le îndeplinește cât mai corect și complet poate fi considerat ca fiind de o calitate îndoielnică și va fi cotat prost – drept urmare, nu va putea fi niciodată afișat printre primele rezultate de căutare.

Un site de calitate – lista de criterii

Cea mai recentă versiune poate fi consultată aici (PDF) ». Iar cei care doresc mai multe detalii pot consulta și acest studiu comparativ între versiunea din 2015 și versiunea din 2016.

Un site de calitate – pe scurt

Trebuie să îți evaluezi cu mare atenție site-ul și să vezi dacă felul în care ți-ai organizat informația se potrivește cu ceea ce Google consideră a fi ‘site de calitate’.

Spre exemplu, Google a declarat că „Vom considera de proastă calitate conținutul creat fără a se aloca suficient timp, efort, expertiză sau talent/pricepere”. Deci nu mai încape nicio îndoială că cei nepricepuți și netalentați în fotografie, editare foto, design, redactare și editare de text chiar nu mai au ce căuta să încropească site-uri (e drept, la prețuri mici), pe care Google oricum le va respinge. În zilele noastre, toate aceste activități aparțin specialiștilor în domeniu – singurii care pot asigura că un site, dincolo de faptul că există și că ocupă un domeniu pe Internet, chiar produce impactul dorit.

De asemenea, Google mai avertizează că va privi cu scepticism conținutul generat de utilizatori (de exemplu, comentariile acestora, ceea ce postează ei etc.), deci nu e o idee bună să te bazezi pe faptul că lumea va interacționa cu site-ul tău, pentru a crește în Google. Cu toate acestea, Google recunoaște că uneori pot exista postări relevante pe bloguri sau forumuri, având autori credibili, dar numai atunci când este vorba despre domenii mai rar întâlnite (spre exemplu, sfatul unui medic specialist pe un forum pentru pacienți).

Mai mult decât atât, până și design-ul grafic al site-urilor reprezintă un criteriu important de clasificare pentru Google, făcându-se și aici distincția deosebit de importantă dintre un design profesionist și unul amatoricesc (sau unul lucrat doar pentru a satisface solicitările unei persoane neavizate).

În afară de asta, nici reclamele mari, care distrag atenția utilizatorilor de la conținutul pe care aceștia îl caută, nu sunt privite cu ochi buni de către Google. Dacă nu știi să îți faci reclamă într-un mod mai discret, riști ca Google să-ți îngroape site-ul neprofesionist cu atât mai departe în rezultatele de căutare.

Cât despre celelalte criterii, trebuie neapărat să ții cont și de versatilitatea site-ului tău pentru utilizatorii mobili, adică informațiile trebuie să fie clare, ușor de accesat și optimizate pentru smartphone/tabletă.

Acestea (puține!) fiind spuse, criteriile și principiile folosite de Google vor continua să se transforme, pe măsură ce tehnologia se va transforma la rândul său. Însă direcția în care ne îndreptăm deja de ceva vreme și în care vom continua să ne îndreptăm cu pași repezi este calitatea. De aceea, noi, cei de la WEBGROW, îți oferim servicii profesioniste printre care se numără și optimizarea conținutului, pentru ca site-ul tău să se bucure de un rating pozitiv și de o poziție cât mai bună în motoarele de căutare.

Referinte:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te rugăm să citești politica de confidențialitate și cookies, iar dacă ești de acord și accepți să primești comunicări pe e-mail de la WEBGROW, inclusiv comunicări comerciale, te rugăm bifează mai jos: