Avem Clienți cu afaceri demult funcționale, firme mari, asociații non-profit cunoscute și active, cu multă experiență în promovarea online și offline, pricepuți și la SEO suficient cât să-și țină site-urile la nivel confortabil în Google, cu strategii de marketing și publicitate bine puse la punct.
Dar avem și mulți clienți la început de drum, care nu au cum să știe ce îi așteaptă în mediul online și în Social Media, decât din ce activitate au avut ei înșiși (căutări diverse și, de obicei, utilizare obișnuită de Facebook). Ceea ce este total insuficient pentru a pune la punct o strategie care să dea și rezultate și, în general, aici eșuează multe startup-uri, pentru că promovarea se face din auzite, după poveștile amicilor, cu încredere în ofertele și trainingul inițial oferit de Google AdWords, cu bani aruncați în campanii de Facebook care aduc rezultate, doar că altele decât cele dorite și necesare unei afaceri la început.
Așa că ne-am propus să scriem o serie de articole, ca un ghid practic de promovare online, care să ofere un punct de pornire și o ordine de lucru tuturor celor la început de drum cu o afacere online.
Desigur, vom începe cu site-ul, pentru că, într-o formă sau alta, este esențial pentru o afacere online. Și, pentru că avem deja o listă de întrebări frecvente de la clienții noștri, o vom publica aici, pentru că este un foarte bun punct de plecare:
Am nevoie de site sau pot face o pagină pe Facebook?
Răspunsul scurt: ai nevoie de un site, de o pagină de Facebook, de o pagină Google My Business și de multe altele, totul în funcție de tipul întreprinderii tale online.
Răspunsul pe larg: există firme mari care au preferat să-și mute activitatea online într-un mediu social (cum este Facebook sau Tumblr). Motivul este că publicul țintă este deja acolo, interacțiunile se întâmplă în timp real, există o armată de personal care le poate gestiona, „dacă e ceva” firma are capacitatea de a rezolva problema și de a contracara eventuale efecte neplăcute și tot așa. Totuși, nu oricine își permite să țină ouăle într-un singur coş și, cu atât mai puțin, o firmă sau un proiect la început de drum, fără buget fabulos de publicitate și marketing, cu personal adesea restrâns, fără notorietate și fără experiență.
Iar cuvântul cheie este „notorietate”.
Poți avea un serviciu sau un produs excepțional, dar nu-ți servește la nimic dacă nimeni nu știe că exiști.
Deci, acesta este primul pas. Să exiști. Iar în online nu există decât cine strigă mai mult, mai tare și pe cât mai multe canale.
Iată, așadar, de ce, deși ești mic și abia ce ai intrat în online cu afacerea sau proiectul tău, trebuie să-ți distribui energia în cât mai multe direcții și s-o faci suficient de mult și de bine, încât să devii vizibil.
Prin urmare, o firmă mare, deja notorie, își permite să se concentreze doar pe o zonă anume a online-ului, în vreme ce tu trebuie să ai și site, și pagină (și grup!) de Facebook*, și blog pe WordPress, și Google My Business, și cont de Pinterest eventual și chiar și cont de Twitter (pe care, dacă tot îl faci, folosește-l măcar din când în când!) și… multe altele.
Deci fă-ți cât mai simțită prezența online.
Fă-ți tot ce te pricepi să faci și poți întreține periodic.
Pentru că ai nevoie să apari cât mai des publicului tău: în rezultatele de căutare în Google, în newsfeedul din Facebook, în feedurile blogurilor celor care te simpatizează și se ocupă cu scrisul, în alte site-uri cu un articol util (guest post sau advertorial) sau măcar cu un link bine gândit.
Ai nevoie de sprijin?
Te putem ajuta cu sesiuni de consultanță și strategii: care este frecvența minimă, ce trebuie să faci și când, care sunt cele mai rentabile acțiuni pe nișa ta și nu numai. Comandă o sesiune de consultanță chiar acum și te vom contacta pentru a stabili împreună data și ora: