Dacă vrei să afli cum poți folosi mai bine rețelele de socializare pentru a-ți promova bunurile și serviciile, te ajutăm cu câteva idei – efectele pozitive nu vor întârzia să apară.
Mai întâi trebuie să știi că rețelele de socializare sunt din ce în ce mai prezente în activitățile noastre de zi cu zi și în felul în care ne facem cumpărăturile.
Pe măsură ce rolul acestor platforme sociale a crescut, împreună cu numărul celor care se conectează folosind device-uri mobile, afacerile care au ratat startul și care nu sunt prezente pe Internet au fost și vor continua să fie excluse din preferințele consumatorilor. Însă asta nu e tot – am ajuns deja în punctul în care o prezență obișnuită (postarea ocazională a unor produse, oferte speciale, răspunsuri la comentariile clienților) nu este de ajuns.
A venit momentul ca profesioniștii să se distingă în mediul online prin calitatea conținutului postat, prin investirea unor resurse considerabile de timp și de atenție pentru a menține o prezență relevantă și, fără îndoială, prin ingeniozitate. Cu alte cuvinte, rețelele de social media se află acum într-un proces de transformare – din locuri care permit schimbul de conținut și interacțiunea dintre useri, în veritabile portaluri comerciale.
Cum faci asta? Strategii social media
Mulțumiri și atenție (și ambasadori de brand)
Spre exemplu, unui blogger care apreciază serviciile tale îi poți mulțumi pentru interes, poți da share postării lui și, eventual, ai putea să-l și inviți la sediul tău, ca să-i arăți ce alte produse intenționezi să lansezi în curând sau să-i explici de ce compania ta se deosebește de toate celelalte.
Scuze când este cazul
Unui client nemulțumit ar fi indicat să-i ceri scuze, să-i oferi remedierea situației, schimbul produsului conform garanției sau să-l îndrumi cum să folosească mai bine bunul.
Răspunsuri rapide
Nimic nu se compară cu o companie căreia îi pasă de experiența clienților și care dovedește că vrea să se implice. Faptul că tu răspunzi imediat cu un comentariu oficial la postarea oricărei persoane care-ți menționează brandul arată că ești profesionist, că îți respecți clienții și că ești acolo pentru ei.
Chatbot pe site (modul de chat automat, cu AI)
O altă strategie care îți permite să te implici mai mult este să folosești un chatbot pe site-ul tău sau pe paginile tale din rețelele sociale. Chatbot-ul transformă experiența pasivă și uneori frustrantă de a căuta singur produse – într-o experiență interactivă, în care bot-ul te ajută să găsești imediat exact ceea ce cauți, îți sugerează produse similare sau te îndrumă în ceea ce ai de făcut, în cadrul unei ferestre de chat.
Agent de vânzări online, pe site (chat online, cu un reprezentant al firmei tale)
Dacă în loc de bot ai folosi un asistent sau un consilier online, satisfacția clienților ar fi și mai mare. Practic, folosind chat-ul, poți reface experiența pe care clientul ar fi avut-o în magazinul real, unde vânzătorul i-ar fi răspuns la întrebări și l-a fi ajutat să găsească produsul de care are nevoie.
Vinde și pe Facebook!
O altă metodă eficientă pentru o prezență de succes în social media este posibilitatea de a cumpăra produse direct din rețelele de socializare. Acum reclamele pot să includă și butonul Cumpără – astfel, procesul de cumpărare este mult mai simplu și mai direct (deși tot pe site se fac tranzacțiile).
Nu uita de reclamă plătită (ads)
În ceea ce privește selectarea publicului țintă, nu trebuie să pierzi din vedere faptul că rețelele de socializare sunt experte în a strânge tot soiul de date despre utilizatori și despre preferințele acestora, de care tu poți beneficia foarte ușor – prin intermediul reclamelor din rețelele de socializare.
Față de reclamele clasice, reclamele din social media pot fi mai eficiente tocmai pentru că permit o țintire extraordinar de precisă a target-ului. Tehnologia actuală îți permite să nu irosești prea mult făcând reclame pe care le lansezi orbește, fără să știi dacă vor ajunge la cei din nișa ta. În plus, reclamele din social media sunt ușor de monitorizat: poți să vezi exact cine a dat click, câți au cumpărat, câte like-uri strânge o postare etc și poți să corectezi cursul campaniei tale imediat ce observi că nu are efectul dorit.
Conținut video (tutoriale, webinare, live)
Însă dacă vrei să te concentrezi pe crearea de conținut, e cazul să știi că live video este viitorul. Videoclipurile sunt mai interesante decât conținutul static, tind să captiveze atenția celui care le vizionează pentru mai mult timp și permit schimbul de păreri în timp real.
Prin intermediul live video se poate improviza pe loc un eveniment creat de compania ta, la care participă clienții tăi de oriunde s-ar afla, pentru a trăi împreună o experiență deosebită. Demonstrațiile live despre eficiența produselor, testarea și lansarea de noi produse în moduri inedite au devenit ceva obișnuit în mediul online iar acesta este numai începutul a tot ceea ce înseamnă live feed.
Concluzii
În fiecare zi, rețelele sociale oferă noi și noi oportunități celor care vor să profite cu adevărat de aceste unelte. Lumea noastră se transformă într-un ritm amețitor iar companiile cele mai istețe se întrec să iasă în față în mediul online, în vreme ce clienții consideră că prezența profesionistă în social media reprezintă norma de la care brandurile nu mai au voie să se abată.
Referințe: