Cum să scrii autentic pe web

Indiferent că ai mulți ani de experiență în a scrie pe web sau că abia te-ai apucat de primul tău blog, lipsa de autenticitate a stilului îți poate crea probleme. Cititorii vor respinge fără ezitare frazele copiate de pe alte site-uri, traducerile greșite sau termenii neinspirați. Deși nu este ușor să găsești vocea scriitorului autentic din tine, dacă vei face eforturi în acest sens – răsplata va fi pe măsură, concretizându-se în mai multe share-uri, like-uri și captarea mai îndelungată a atenției cititorilor pe pagina ta.

În primul rând evită să scrii despre subiectele care nu te interesează. Dacă pe tine nu te interesează subiectul pe care îl tratezi, atunci de ce i-ar interesa pe cititorii tăi? Este foarte greu să descrii cu pasiune și cu lux de amănunte un subiect care te lasă rece iar cercetarea pentru un asemenea subiect va tinde să rămână incompletă deoarece ți-a lipsit chemarea de a o duce până la capăt. Când crezi în ceea ce scrii ajungi să cunoști mai bine subiectul și să-l tratezi cu seriozitate, ceea ce te va ajuta să redactezi un text valoros în domeniul pe care l-ai ales.

Chiar dacă nu ești scriitorul perfect, învață să folosești câteva șiretlicuri pentru a genera  conținut de calitate – spre exemplu simplitatea și concizia. Nu este necesar să dezvolți ample lucrări de literatură, ci, este suficient să îți transmiți mesajul către publicul țintă în așa fel încât să fie ușor de înțeles. Divagările și înfloriturile nu vor impresiona pe nimeni, iar dacă nu ești expert în domeniul pe care îl tratezi, evită să te dai de gol folosind termeni pompoși, pe care nu-i stăpânești cu adevărat. În situația în care consideri că jargonul este totuși indicat în postarea ta, ar fi bine să le oferi cititorilor tăi câteva lămuriri cu privire la noțiunile specifice, în caz că ei nu sunt la fel de avansați ca tine – altfel, ei vor părăsi pagina care le vorbește de sus. În cazul diametral opus, învață să eviți în scris și folosirea clișeelor lingvistice, a frazelor ocolitoare sau noțiuni mult prea vagi – toate acestea vor dilua însemnătatea mesajului tău și vor plictisi un ochi bine format.

Nu scrie ceea ce crezi că vor clienții tăi să citească. Mai întâi ar fi bine să conștientizezi că nu poți să știi cu certitudine ce le place să citească celor care ajung pe pagina ta și, mai apoi, chiar dacă ai putea să le citești gândurile, nu ai cum să scrii într-un stil care să-i mulțumească pe toți. Concentrează-te pe publicul tău țintă, deoarece pe acesta trebuie să-l mulțumești în principal. Adesea, cei din publicul tău țintă vor fi oameni cu preocupări, interese și referințe comune cu ale tale, motiv pentru care ei te vor înțelege cel mai bine dacă alegi să fii autentic.

Nu uita că atunci când creezi conținut original este mai greu să fii copiat de către alții. Este un efort care merită făcut din toate privințele.

Referințe:

  • https://codeable.io/write-more-content/
  • https://www.zionandzion.com/how-to-write-home-page-content/
  • http://www.fastcompany.com/3042312/most-creative-people/the-secrets-of-writing-smart-longform-articles-that-go-absolutely-viral

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te rugăm să citești politica de confidențialitate și cookies, iar dacă ești de acord și accepți să primești comunicări pe e-mail de la WEBGROW, inclusiv comunicări comerciale, te rugăm bifează mai jos: