Sistemul Adwords este accesibil oricui – este suficient să ai un cont de gmail și să vrei să intri în interfața Adwords. Sistemul Adwords este și foarte intuitiv – oferă asistență automatizată pentru deprinderea funcțiilor sale de bază, de la setarea unei campanii, până la „Oportunități” de eficientizare. În plus, oferă adesea și un voucher de start cu valoare variabilă (în general, 200 de lei) și consultanță telefonică (da, te sună Google, dacă vrei) pentru optimizare.
Toate astea sună fabulos, pe locuri, fiți gata, start… la cheltuit!
Să fie foarte clar pentru toată lumea – Google este o companie, iar companiile vor să facă bani. Acțiunile filantropice ale Google există, dar nu sunt adresate celor care vor să-și facă publicitate comercială, ci organizațiilor non-profit. Cum afacerea ta nu este non-profit, vei plăti publicitatea prin AdWords și vei plăti cât de mult poate Google să scoată de la tine, păstrându-te, în același timp, suficient de mulțumit încât să revii.
Care sunt greșelile pe care le poți face cu un cont de Adwords?
Să ai impresia că poți gestiona singur contul de AdWords
Să ai impresia că poți gestiona singur contul de AdWords, fără să ai cunoștințe de marketing, fără să cunoști diverse metode de analiză a datelor, fără a cunoaște în profunzime ecosistemul Google. În acest fel, vei „profita” de sugestiile automate și vei cheltui mai mult decât este nevoie.
Să accepți fără discriminare sugestiile automate oferite de sistemul Adwords
Sistemul automat de sugestii al Adwords este într-un fel integrat în întreaga aplicație, dar rubrica de „Oportunități” este locul unde sugestiile se adună de fiecare dată când sunt detectate automat diverse posibilități. Cum apare o „oportunitate”, sistemul te va notifica. Cum știi că este irezistibil să dai click să vezi ce notificare ai, fie și numai petru a nu mai vedea clopoțelul activat, vei da click și vei vedea lista cu optimizări sugerate de sistem. Majoritatea acestor „oportunități” Adwords te vor consilia să adaugi grupuri de anunțuri noi sau cuvinte cheie la care poate nu te-ai gândit și te vor sfătui adesea să crești bugetul, ca să obții mai multe clickuri. Dacă nu știi cum să elimini sugestiile care nu ți se potrivesc și aplici tot ce sugerează sistemul automat, vei pierde bani. Adică vei obține clickuri inutile, care îți vor consuma bugetul degeaba, și vor scădea numărul de clickuri utile pe care le obții.
Să accepți orice sugestie oferită prin consultanța Google
Consultanții Google (ca și sistemul automat de sugestii – „Oportunități”) te vor sfătui adesa să crești bugetul la sume pe care poate ți le permiți, dar pe care poate nu vrei să le cheltuiești în AdWords. Iar dacă nu ți le permiți, când ai 300 de lei disponibili și voucherul de 200 de lei contează, vei respira mai repede când vei auzi sugestia consultantului, care îți va propune să aloci 1400 de lei pe lună măcar, ca să ai eficiență (#truestory – a pățit așa unul dintre Clienții noștri, care alocă 300 de euro lunar pentru o campanie care are cam 1500 de clickuri pe lună și o rată de click medie de 8.4%).
Să eșuezi singur și să crezi că Adwords nu este pentru afacerea ta
Dacă pleci singur la drum, s-ar putea să fii mulțumit de rezultate, sau s-ar putea să eșuezi. Caz în care poți trage concluzia greșită că Adwords nu te poate ajuta. Este total greșit! Sunt foarte multe motive pentru care o campanie Adwords eșuează în a-și atinge obiectivele de dincolo de numărul de clickuri obținute, iar aceste cauze pot fi investigate cu ajutorul unui specialist și, adesea, pot fi în mod obiectiv înlăturate. Nu ezita să ceri ajutor! Poate părea mai costisitor, dar este mai ieftin să cheltuiești lunar o sută de euro pentru serviciile unui specialist, decât să nu beneficiezi de oportunitățile oferite de publicitatea pe Google.
Să cedezi controlul în gestionarea contului de Adwords
Este posibil să fii printre acei întreprinzători care caută o ofertă lunară fixă, plătesc banii ceruți și nu vor să știe ce se întâmplă în rest, ci doar care sunt rezultatele. Trebuie să știi însă că dacă numărul de clickuri lunare e relativ constant, nu înseamnă neapărat că ai o campanie eficientă. Și, mai ales atunci când plătești lunar costuri care acoperă atât taxa de administrare a contului tău Adwords, cât și bugetul destinat anunțurilor, dacă nu ești atent, poți să descoperi că agenția optimizează bine de tot campania, dar alocă buget din ce în ce mai mic anunțurilor, păstrând pentru sine din ce în ce mai mult ca taxă de administrare.
Nu accepta abonamente lunare care includ bugetul alocat anunurilor în mod netransparent! O firmă serioasă va avea o taxă lunară de administrare clară, apoi va optimiza campania în bugetul alocat anunțurilor, fără a trage pentru sine nimic din această sumă. Trebuie, așadar, să ai mereu acces la cont, să primești un minim de raportare lunară, să fii informat despre destinația exactă a banilor tăi.
Vrei AdWords? Cere o ofertă!