Întrebări frecvente

Pentru că am observat că ne întrebați adesea cam aceleași lucruri, ne-am gândit să vă punem la dispoziție o rubrică specială în site: întrebări frecvente despre web design, despre administrarea site-ului, despre ce puteți și ce nu puteți face în propriul site fără cunoștințe de HTML, CSS, PHP. Iată:

„Nu pot intra în admin cu parola pe care mi-ați dat-o”

„Vreau o parolă simplă!”

De obicei această problemă apare când copiați parola primită cu un spațiu în plus, iar formularul nu o recunoaște astfel. Sau dacă parola are și litere mari și o scrieți cu litere mici. Sau dacă, pur și simplu, aț uitat-o. Nu-i nimic, se poate recupera sau schimba, iar dacă site-ul este găzduit pe serverul nostru, mai avem o metodă: generăm rapid o nouă parolă (da, una complicată – este important pentru securitate) și gata.

„Mi-ați făcut versiunea mobilă a site-ului și lipsește ceva!”

„Puneți-l înapoi!”

Acel ceva care lipsește la accesarea de pe un dispozitiv mic (mobil) lisește pentru că a fost eliminat intenționat de către echipa de producție (UX designer, web designer, programator și tester) în urma unei analize a situației bazată pe cunoștințe și experiență. De obicei acel ceva este sliderul sau meniul lateral sau un widget extins sau alt element care încurcă – din diverse motive. Mai mule detalii despre ce înseamnă responsive, aici »

Cât despre a face elementele respective vizibile, sigur că se poate, dar o astfel de decizie va rezulta într-un site care va performa suboptim, ceea ce este de evitat.

„Am cerut să modificați ceva pe Facebook / Google și a rămas la fel ca înainte!”

„De ce ați spus că este lucrat?” / „Cât să aștept?”

Deși ne-am dori acest lucru, din nefericire nu putem controla activitățile terțelor părți, cum ar fi Facebook, Google și nu numai. Tot ce putem face este să încercăm să le influențăm modul de afișare a anumitor informații și apoi să așteptăm să vedem dacă ceea ce am întreprins a avut efect. Adică să așteptăm să aibă efect ceea ce am lucrat. De obicei, efectele apar, dar nu de pe o zi pe alta.

Există și anumite operațiuni unde terțele părți ne dau posibilitatea de a controla modul de afișare a informațiilor (nu sunt însă foarte multe) și care garantează schimbările dorite, dar aceasta tot nu înseamnă că totul se petrece peste noapte. Este necesar un timp de așteptare, așa că vă recomandăm să aveți răbdare.

„De ce aveți cont de administrare în site-ul meu?”

„Înseamnă că nu site-ul meu?”

Cu această întrebare am avut, din fericire, doar o dată de-a face. Dar, pentru că cine știe cine mai poate avea o astfel de curiozitate, o vom adăuga și pe ea aici, în speranța că va fi foarte clar pentru oricine că acest nivel de acces este esențial pentru desfășurarea construcției și intervențiilor de mentenanță în site în condiții optime. Nu este imposibil, dar e extrem de greu să lucrăm într-un site fără acces la aplicația de administrare (deși, desigur, am putea lucra direct din baza de date și prin FTP, dar accesul la baza de date și prin FTP, mai ales dacă se face prin Cpanel, este superior accesului la aplicația de administrare cu un cont de administrator). Iar faptul că dezvoltatorul web are acest nivel de acces este ceva normal și nu înseamnă nicidecum că proprietatea site-ului se schimbă – site-ul rămâne al celui care l-a plătit!

„Am încercat să inserez conținut și s-a stricat ceva în pagină”

„De ce să am nevoie de mai multe cunoștințe de editare?”

De obicei această problemă apare atunci când conținutul inserat este inserat incorect prin intermediul unui editor care arată întrucâtva similar cu un mediu de editare familiar, cum este Microsoft Word. Este suficient ca una singură dintre multele reguli de lucru cu editoarele WYSIWYG din panourile de administrare să fie încălcată și „se strică ceva în pagină„, adică pagina nu se va mai afișa conform dorințelor celui care a făcut editarea. Din păcate, editoarele WYSIWYG nu sunt Microsoft Word, iar compatibilitatea nu este perfectă. De aceea, toate au o funcție specială, care permite editarea directă în codul zonei editate, ceea ce permite o mare flexibilitate de formatare pentru cei experimentați, care au noțiuni minime de HTML și de CSS.

Spre exemplu, probleme apar atunci când persoana neexperimentată dorește să facă formatări complexe, cum ar fi inserția de imagini cu text explicativ în paragrafe scurte (unde, în lipsa unei linii de cod simple, care salvează situația, apar întotdeauna siuații în care imaginile puse una sub cealaltă se afișează defazat). Sau atunci când se lucrează cu tabele și se șterg celule (la rânduri și coloane de obicei nu apar surprize) sau se încearcă lipirea de celule copiate din interfața vizuală a editorului, și nu prin editarea codului.

Deși facem tot posibilul să vă asigurăm o interfață de administrare prietenoasă, care să nu vă oblige să mergeți a cursuri de web design, există aceste limitări ale aplicațiilor care fac administrarea simplă posibilă. De aceea, fie deveniți utilizator experimentat (și urmați un curs specializat), fie apelați la noi pentru aceste editări.

„De ce site-urile WordPress au nevoie de mentenanță?”

„Puteți scoate bulinele portocalii?”

Site-urile WordPress sunt… extraordinar de multe. De aceea, sunt ținte interesante și adesea ușoare pentru tot felul de viruși, spamboți, hackeri etc. Un plugin neactualizat poate avea o vulnerabilitate pe care, în lipsa update-ului, n-a peticit-o nimeni – pe acolo se poate strecura un atacator informatic. Mai mult, WordPressul în sine, dacă este neactualizat, poate avea puncte nevralgice. Nu vrem asta. Nu scoatem bulinele portocalii (decât dacă vreți neapărat, și vă asumați posibilele probleme), pentru că sunt enervante și veți decide să faceți update-urile ca să scăpați de ele (iar update-urile de Wordpres sunt bune).  Mai multe despre prevenirea atacurilor informatice în platforma Worpress, aici »

„Este un simplu formular, cum să dureze trei ore?”

„De ce să plătesc mai mult de zece minute?”

De obicei această întrebare apare atunci când persoana care își pune problema astfel nu are nicio idee despre ce presupune designul și programarea web, mai ales atunci când este personalizată, sau, pur și simplu, nu respectă munca pe care o presupun web designul și programarea web.

Indiferent de opinia celor care nu cunosc suficient domeniul, produsele web, ca orice produse, au nevoie de cunoaștere, concentrare, timp și efort pentru a fi livrate. O lucrare web este rezultatul muncii unei echipe ai cărei membri s-au specializat în astfel de construcții. Un web designer are nevoie cel puțin doi ani pentru a deveni eficient (și pentru a formata un formular cu 20 de câmpuri în 90 de minute în loc de patru ore). Un programator are nevoie și el de câțiva ani pentru a putea să programeze același formular suficient de rapid încât totalul lucrării să fie de trei ore (și să nu uităm de tester, care va încerca toate modaltățile de uz posibile, pentru a reduce la minim numărul de posibile erori). În aceste condiții, cum sună pretenția cuiva de a plăti zece minute pentru o lucrare care cere trei ore unei echipe experimentate?

„Am adăugat o pagină, dar nu apare nicăieri!”

„Nici în meniul de sus, nici în altă parte”

Această problemă nu este o problemă, ci modul normal de funcționare a unui site pe WordPress, dacă opțiunea de a adăuga automat paginile de prim-rang în meniu nu este activată. Tot ce trebuie făcut este fie să activați opțiunea (de obicei din opțiunile de Personalizare ale temei alese), ori să adăugați manual pagina în meniu (de la Aspect > Meniuri).

„Ce diferență este între pagini și articole?”

„Cum pun o pagină în blog?”

Paginile sunt cele pe care le afișează site-ul în meniul de sus, de exemplu. Home, Despre noi, Contact – acestea sunt pagini. Ele nu au dată afișată, pentru că sunt mereu de actualitate. Articolele sunt cele care se plasează în ordine inversă datei de publicare (cele mai recente primele) în zona „Blog” sau „Articole” a site-ului. Ele pot fi grupate în categorii, au autor și pot primi etichete.

Adaugă și tu o întrebare:

Nume*

Adresă de email*

Telefon:

De acord să vă contactăm prin e-mail sau telefonic:

Întrebarea:

Completări (dacă este cazul):