Meniu Închide

Locuri comune și clișee în conținutul site-ului – de ce e bine să ne ferim de ele

Clișee în textele pentru site sau reclame

În scrierea de texte, e important să ne ferim de locurile comune și clișeele frecvente pentru a evita ca textul nostru să pară lipsit de originalitate și neinteresant. Acestea sunt fraze sau expresii care au fost folosite de atâtea ori și au devenit atât de obișnuite, astfel încât nu mai au impactul dorit și pot chiar să plictisească cititorul, care va trece astfel rapid peste mesajul pe care vrem să îl transmitem. De aceea, este important ca atunci când scriem texte pentru site sau pentru reclamele pe care le facem pe Facebook sau Google, să ne ferim de clișee și să încercăm să ne exprimăm într-un mod cât mai original și autentic.

Exemple de clișee în copywritingul de marketing

Un exemplu de astfel de clișeu folosit fără bază reală mult prea des în textele de marketing și mai ales în reclame este „cea mai bună ofertă / cel mai bun produs”. Deși poate suna bine intenționat, acesta este folosit atât de des încât a devenit aproape lipsit de sens, plus că multe oferte și produse sunt excepționale, dar e greu de stabilit care dintre ele este cu adevărat cea mai bună opțiune pentru toți potențialii consumatori sau clienți. Este important deci să ne ferim de astfel de expresii și să încercăm să găsim formulări originale și interesante și, de asemenea, ancorate în realitate, pentru a transmite un mesaj corect. Ah, chiar este cel mai bun produsul tău? Găsește o formulare diferită!

Alt exemplu de loc comun este „suntem furnizorul tău de încredere”. Din nou, acesta este folosit atât de frecvent încât poate părea lipsit de semnificație, plus că poate nu e cazul, pentru că, dacă suntem furnizorul tău potențial, nu suntem încă furnizorul tău (dar ar fi păcat să nu fim, așadar te rugăm să ne contactezi dacă vrei un site WordPress, reclame pe Facebook sau pe Google, texte foarte, foarte bune și cursuri de marketing). „Banca ta!” „Magazinul tău!” „Brokerul tău de asigurări!” În loc să folosim astfel de expresii, putem încerca să ne gândim la moduri mai interesante și mai precise de a ne exprima.

Este important să evităm și expresiile prea generale sau cele impersonale, cum ar fi „în lumea de astăzi” sau „se știe că”. Acestea nu numai că nu adaugă nimic semnificativ textului, dar pot și să sugereze că autorul nu este capabil să descrie cu precizie realitatea prezentă sau faptele la care face referire (și nu cunoaște nici sursa lor).

Un alt loc comun pe care îl putem găsi în texte este utilizarea unor metafore și comparații prea evidente sau prea des folosite sau care promit marea cu sarea. „Nuntă de vis”, „servicii de excepție”, „calitate de top”, „la cele mai înalte standarde”, mașina de vânzare ca „bolid” etc. Acestea sunt în anumite situații figuri de stil interesante, dar dacă sunt utilizate prea des, devin plictisitoare și le putem încadra apoi fără menajamente la categoria clișeelor.

Încă câteva exemple de clișee frecvente în copywritingul de marketing:

  • „Calitate superioară la preț accesibil” – acest clișeu a fost folosit atât de mult încât și-a pierdut orice valoare și nu mai spune nimic despre produsul sau serviciul oferit.
  • „Unic în categoria sa” – acest clișeu poate fi confuz pentru consumatori, deoarece nu specifică ce face produsul sau serviciul și nici prin ce anume este unic.
  • „Transformă-ți viața acum” – acest clișeu poate fi perceput ca fiind prea exagerat și nepotrivit pentru multe produse sau servicii.
  • „Folosit și recomandat de experți” – acest clișeu nu oferă nicio informație specifică despre experții care recomandă produsul sau serviciul.
  • „Brandul numărul unu” – acest clișeu poate fi greu de susținut și poate părea nepotrivit în cazul în care există mai mulți competitori puternici pe piață.

Tu ce clișee folosești?

Îți propunem un exercițiu simplu. Analizează-ți textele recent scrise (ultima lună) și observă ce clișee ai tendința să folosești cel mai des, apoi rescrie textele fără ele. Și vezi ce iese!

De îndată ce scapi de clisee și scrii mai la obiect și mai clar, textele devin mai bune. Încearcă, pentru că este important să fim conștienți de locurile comune și clișeele pe care le folosim în scrierile noastre, fie că sunt pentru site sau pentru reclame sau postări, și să încercăm să ne exprimăm într-un mod cât mai autentic și original. Evitând aceste formule repetitive și folosind o limbă cât mai simplă și accesibilă, putem crea texte cu impact și valoare, care să atragă și să captiveze cititorul.

Iar dacă ai dubii și vrei să te asistăm în optimizarea textelor tale, scrie-ne.

    Nume persoană fizică sau denumire persoană juridică*

    Adresă de email*

    Telefon:

    Subiectul mesajului

    Mesaj

    *Important! Pentru a putea trimite un mesaj este necesar:

    să citești politica de confidențialitate și cookies

    și să bifezi caseta corespunzătoare, mai sus.

    Acceptarea comunicărilor comerciale este opțională.

    Articol redactat cu ajutorul ChatGPT și Bing Images. Articolul a fost verificat pentru acuratețe și editat. Textul din imagine nu are niciun sens, dar nu vrem să-l supărăm pe Bing, așa că l-am lăsat așa.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    Te rugăm să citești politica de confidențialitate și cookies, iar dacă ești de acord și accepți să primești comunicări pe e-mail de la WEBGROW, inclusiv comunicări comerciale, te rugăm bifează mai jos: