scurtături pentru căutarea pe Google și alte metode eficiente pentru căutări

Scurtături pentru căutarea pe Google

Ai de făcut o cercetare importantă? Nu știi de unde să începi? Motorul de căutare Google este cea mai bună metodă de a găsi orice informație te interesează. Însă cercetările meticuloase durează chiar și câteva ore. Iar munca de cercetare nu e tocmai ușoară. Ca să poți găsi rezultatele dorite mult mai ușor, cei de la Bright Side au pregătit o listă cu scurtături pentru căutarea pe Google și cele mai eficiente metode de căutare.

96% dintre cei care folosesc cel mai faimos motor de căutare din lume nu cunosc aceste scurtături

  • Scurtături pentru căutarea pe Google: caută folosind sinonime “~”

Nu e nevoie să-ți pierzi timpul făcând mai multe căutări pe aceeași temă. Folosește acest simbol în căutarea ta “~”. Rezultatele afișate vor cuprinde o gamă mai vastă de informații privind subiectul de interes, oferindu-ți oportunitatea să te documentezi temeinic. Spre exemplu, caută “~mâncare sănătoasă”. Vei găsi asociații dedicate stilului de viață sănătos, rețete, restaurante, precum și articole medicale sau articole cu sfaturi despre nutriție.

  • Metode eficiente pentru căutări: folosește motorul de căutare intern al site-ului

Aproape toate site-urile complexe au și un motor de căutare intern. Fie că te interesează articole pe o anumită temă, fie că vrei să cumperi produse cu caracteristici specifice, un search intern îți va scurta căutările considerabil. Dacă știi deja site-ul care te interează, nu mai ai nevoie de Google. Mergi direct pe site-ul respectiv și apoi faci o căutare internă.

  • Dacă nu știi toate cuvintele căutării

Nu-ți iese din minte acel cântec? Însă nu știi nici cum se numește melodia, nici cine o cântă? Probabil că te-ai gândit să faci o căutare după refen – singura bucată de informație pe care ți-o amintești. Singura problemă este că nu-ți amintești chiar toate cuvintele din refren, ci doar unele porțiuni. Ei bine, Google te poate ajuta chiar și de această dată.

Dacă știi primul și ultimul cuvânt din fraza pe care o cauți, poți să treci între acestea cuvântul “AROUND” și apoi un estimat exprimat în cifre (trecut între paranteze) a câte cuvinte lipsesc. Google va înțelege că lipsește o porțiune din fraza cheie și o va găsi singur. Spre exemplu, caută “Billy Jean AROUND(3) lover” și-ți vor apărea toate versurile melodiei lui Michael Jackson.

  • Caută în titlu sau în URL

Dacă te interesează scurtături pentru căutarea pe Google, privind anumite cuvinte cheie, poți căuta direct în titlurile articolelor sau în URL-uri. Tastează “intitle:” sau “inurl:” înainte de cuvântul cheie și se vor afișa numai rezultatele care conțin cuvântul cheie în titlu sau în URL, adică numai rezultatele cele mai relevante.

  • Scrie fraza căutată între ghilimele

Uneori ai nevoie să ți se afișeze rezultatele în funcție de ordinea cuvintelor din fraza căutată. Poate vrei să găsești o poezie sau titlul unei lucrări. Dacă faci căutarea fără ghilimele, Google va găsi acea combinație de cuvinte, dispuse în orice ordine. Dar dacă folosești ghilimele în căutarea ta, Google va afișa acele cuvinte numai în ordinea specificată. Dintr-un foc, pistele greșite vor fi înlăturate.

  • Elimină cuvintele neimportante din căutare

Google îți afișează rezultatele pe care algortimul său le consideră relevante pentru tine, fără să știe care intenția ta reală de căutare. Însă tu poate cauți complet altceva și nu răzbești prin multitudinea de rezultate care te duc în direcția greșită. Spre exemplu, poți căuta o garsonieră pe litoral – pe care să o cumperi de la dezvoltator, nu să o închiriezi câteva nopți în scopuri turistice. Problema este că Google tinde să afișeze numai garsonierele disponibile pentru cazarea turiștilor, nu pentru cumpărătorii de pe piața imobiliară. Dacă folosești semnul “minus” înainte de cuvântul nedorit, rezultatele vor elimina acea direcție. Spre exemplu căutarea “garsonieră litoral -turism” duce direct la site-urile dezvoltatorilor care vând garsoniere și apartamente cu vedere la mare.

  • Caută două alternative dintr-o dată

Uneori nu mai știi cu certitudine denumirea pe care o cauți. Să zicem că nu mai știi cine a jucat în filmul care te interesează; poate era Brad Pitt sau poate era Leonardo DiCaprio. Nu trebuie să faci două căutări succesive până să te lămurești. E suficient să cauți o singură dată, folosind cuvântul “or” între cele două opțiuni.

  • Folosește o perioadă de timp specifică

Dacă ai nevoie să rafinezi rezultatele căutării tale la o anumită perioadă istorică, poți să pui trei puncte “…” între anii de interes. Însă această metodă nu trebuie confundată cu selectarea rezultatelor cele mai recente. Ca exemplu – sa să ți se afișeze descoperirile medicale din ultimii 20 de ani, caută “medical discoveries 1997…2017“ (fără spații).

  • Asteriscul * te salvează când nu știi toate cuvintele pe care le cauți

Tot din seria ‘scurtături pentru căutarea pe Google’ – poți să folosești asteriscul ca să înlocuiești un cuvânt sau o serie de cuvinte care-ți lipsesc din fraza care te interesează. Să zicem că vrei să vezi un film la cinema dar nu știi exact cum se numește. Știi doar că începe cu “My cousin…”. Dacă folosești asteriscul la finalul frazei căutate – “My cousin* film”, Google va găsi continuarea frazei tale: “My cousin Rachel”.

  • Caută website-uri similare

N-ai găsit ce căutai pe primul site de profil? Nu-i nimic, cu siguranță mai există site-uri asemănătoare. Chiar dacă nu știi cum se numesc, celelalte site-uri cu același profil pot fi descoperite cu ușurință, datorită motorului de căutare Google. Tot ce trebuie să faci este să tastezi “related:” înaintea adresei web a site-ului oferit ca punct de reper. Spre exemplu, căutând “related:imdb.com” (fără spații), vei descoperi o sumedenie de site-uri care se ocupă cu review-uri de filme și de seriale tv.

Cine-ar fi crezut că poți să găsești informațiile dorite atât de simplu și de repede? Acum că știi care sunt principalele scurtături pentru căutarea pe Google, cu doar câteva click-uri ajungi exact unde ți-ai propus.

Referinte:

brightside.me

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te rugăm să citești politica de confidențialitate și cookies, iar dacă ești de acord și accepți să primești comunicări pe e-mail de la WEBGROW, inclusiv comunicări comerciale, te rugăm bifează mai jos: