Texte in site - SEO Copywriting

Texte în site (SEO Copywriting): cum le scriu singur?

Dacă nu vrei să investești în scrierea de texte în site (SEO Copywriting), poți scrie singur textele site-ului. Important este să ai grijă la câteva aspecte:

Texte în site scrise corect gramatical!

Dacă știi că ai probleme de exprimare sau faci greșeli gramaticale, roagă pe cineva de încredere să te ajute să corectezi textele, înainte să le pui online. Nu lăsa texte în site dacă știi că nu sunt scrise corect! Clienții tăi pot fi foarte exigenți, iar corectitudinea textelor poate fi un criteriu de selecție – nu lăsa acest lucru la voia întâmplării!

Texte în site care spun adevărul despre produsele / serviciile tale.

Puțină exagerare e publicitate, multă exagerare omoară produsul / serviciul, pentru că nu este credibilă! Așadar, scrie cât mai la obiect și asigură-te că ai texte în site care nu exagerează proprietățile produselor sau calitatea serviciilor pe care le oferi. Este mai bine să întreci așteptările, decât să dezamăgești pentru că ai promis mai mult decât ai putut oferi!

Texte în site cu cât mai multe detalii și informații complete

Trebuie să ai texte în site care descriu cu exactitate și în detaliu produsele sau serviciile pe care le furnizezi: dimensiuni, preț, termene de livrare, culori, măsuri, diverse caracteristici tehnice ș.a.m.d.. Informațiile sunt foarte apreciate de vizitatori, iar detaliile vor atrage motoarele de căutare. Dacă te temi de posibilitatea ca textele din site-ul tău să fie însușite ilegal de concurență (alte site-uri active în nișa ta), iată aici câteva idei de protejare a textelor tale.

Texte în site cu denumirile complete ale produselor / serviciilor.

Dacă denumești riguros fiecare produs / serviciu, motoarele de căutare vor reacționa și ele. Totuși, ai grijă la lungimea titlurilor, mai ales la lungimea metatitlurilor paginilor tale – știi că metatitlul și metadescrierea sunt folosite de Google pentru a afișa rezultatele de căutare, iar ceea ce scrii acolo este foarte important, pentru că poate atrage potențiali clienți sau îi poate lăsa indiferenți. Așadar, pune titluri reprezentative, iar codurile adaugă-le numai dacă sunt relevante și ajută la căutare pe nișa ta. Dacă ai produse cu coduri căutate (cum sunt, de exemplu, cartușele de imprimantă), folosește codurile. Dacă însă ai produse cărora le-ai atribuit coduri doar ca să-ți fie mai ușor să le găsești în depozit, nu le pune în titlu, pentru că nu interesează pe nimeni (și, cu atât mai puțin, pe Google).

Suficiente texte în site

Nu scrie nici prea puțin, cât să lași spații goale (care arată urât), nici mai mult decât poți citi în câteva minute, cu excepția situațiilor când vrei să redactezi tutoriale. Nu pune în site doar două sau trei pagini, că nu e suficient. Sigur ai mai mult de spus despre ceea ce faci, ce oferi, cine ești! Tot ce trebuie să faci este să pui în scris toate lucrurile pe care le cunoști atât de bine despre afacerea ta.

Texte în site fără prea multe înflorituri

Internauții sunt grăbiți și citesc numai informațiile care le sunt de un real ajutor. Bla-bla-urile nu le sunt pe plac, pentru că le pierd vremea. Scrie concis, la obiect, așa cum vin cuvintele în limba vorbită. Frazele lungi sunt apreciate doar la ora de română, și îți amintești cât de plicitisitoare erau pasajele descriptive ale lui Sadoveanu.

Succes!

Dacă mai e ceva ce vrei să știi legat de scrierea de texte pentru website-uri sau dacă ai vreo completare, așteptăm comentarii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te rugăm să citești politica de confidențialitate și cookies, iar dacă ești de acord și accepți să primești comunicări pe e-mail de la WEBGROW, inclusiv comunicări comerciale, te rugăm bifează mai jos: