Meniu Închide

Servicii de grafică, ilustrație și design

Serviciile de grafică, ilustrație și design încep de la concepția și designul identității vizuale a brandului tău. La final vei avea imaginile care te reprezintă, sub forma unor ilustrații vectoriale sau realizate manual (pe suport de hârtie).

Ce sunt serviciile de grafică?

Grafica este o combinație de simboluri, texte, culori și imagini (ilustrații sau fotografii) care transmit un mesaj unitar.

Grafica Print versus Grafica Web

Deși au multe în comun, există totuși câteva diferențe între grafica pentru print și grafica specială pentru web.

Materialele tipărite vor fi citite ținând suportul în mână. De aceea, grafica print poate să includă efecte tactile – spre exemplu scoaterea în relief a unui element vizual.

Însă grafica web va apărea pe un ecran. În mediul web, utilizatorul va interacționa cu grafica și cu elementele audio, video, linkuri, butoane sau animații. Toate aceste elemente trebuie să funcționeze corect și să se integreze perfect în layout.

Formatul web permite orice fel de intervenții sau modificări fără prea mari dureri de cap, însă formatul print, odată ce a intrat în tipar, nu mai poate fi schimbat. De aici se vede cât de importantă este pregătirea pentru tipar. Orice greșeală trebuie depistată și corectată înainte să intre in tipar și să fie multiplicată în sute sau mii de exemplare.

Cele mai des întâlnite probleme de grafică

Ne-am obișnuit să avem de furcă cu anumite situații care se ivesc atunci când avem de făcut o lucrare de grafică. Ca să le evităm și să-i prevenim pe clienții noștri, le-am ales pe cele mai des întâlnite.

Problema 1. Ni s-a întâmplat de multe ori să fim nevoiți să refacem de la zero logo-ul sau alte elemente vizuale.

Asta se poate întâmpla dacă un alt designer nu i-a pus clientului nostru la dispoziție elementele grafice în format vectorial; sau atunci când clientul a primit fișierul vectorial de la designer dar nu mai ține minte unde l-a pus.

Ca să nu se piardă urma fișierelor vectoriale, le recomandăm clienților noștri care au mai lucrat sau care intenționează să mai lucreze cu alți designeri, să solicite întotdeauna fișierele vectoriale. Numai acest tip de fișier poate fi modificat ulterior și de aceea trebuie păstrat într-un loc sigur.

Problema 2. Folosirea imaginilor găsite pe Internet.

Când folosim o fotografie, clientul nu este întotdeauna conștient că legea nu ne permite să folosim orice imagine apare la o primă căutare pe Internet.

Pentru a respecta prevederile în materia drepturilor de autor, putem să folosim numai imaginile asupra cărora clientul nostru deține drepturi de autor. Spre exemplu, clientul poate să-și organizeze propria ședință foto.

O altă opțiune este să folosim imaginile puse la dispoziție pe site-uri speciale. Aceste imagini nu implică drepturi de autor. Însă nimeni nu poate garanta că vom găsi o imagine potrivită printre cele disponibile gratuit. În acest caz, clientul poate opta să cumpere poze de pe site-urile de stock photos.

Problema 3. Calitatea imaginii folosite în layout contează.

Adesea primim imagini la o rezoluție prea mică, pe care nu le putem folosi în lucrări medii sau mari.

Dacă pozele se văd pixelate și neclare fiindcă rezoluția e prea mică, rezultatul va fi neprofesionist.

Practic, pentru orice tip de grafică (fie că e web, fie că e print), preferăm să folosim imagini la o rezoluție cât mai mare. Pe acestea le putem micșora oricând – însă invers nu este posibil.

Problema 4. Suntem nevoiți să ne rezumăm la spațiul pe care îl avem la dispoziție pentru text.

Nu e o idee bună să micșorăm textul până devine greu de citit sau să îngrămădim prea mult text în layout. Spre exemplu, pe o singură foaie A4 nu putem să includem toată informația care ar încăpea într-o revistă întreagă.

De multe ori, clientul vrea să transmită o sumedenie de lucruri prin intermediul materialului pe care îl realizăm. Grafica supraîncărcată cu text sau aglomerarea literelor și micșorarea rândurilor și a spațiilor dintre rânduri nu arată bine deloc. Când vede așa ceva, cititorul tinde să arunce suportul fără să-l citească, pentru că i se pare prea greu să-l descifreze.

Uneori avem de realizat un flyer care conține text cât o broșură sau o broșură care conține text cât o carte și tot așa.

Le recomandăm clienților noștri să selecteze de la bun început numai textul cu adevărat important.

Dacă rămân totuși multe idei de transmis, avem și opțiunea să lucrăm mai multe materiale grafice împreună și să împărțim informația între ele.

Training pentru grafică in-house

Pentru cei care vor să învețe cum să-și facă propriile materiale grafice, oferim servicii de training pentru grafică web și print.

Ședințele de training aprofundate sunt ținute de specialiști cu peste 17 ani de experiență în graphic design.

Vezi serviciile standardizate:

Cere o ofertă!

    Subiectul mesajului:

    Ce servicii te interesează?

    Observații / Mențiuni:

    Nume persoană fizică sau denumire persoană juridică*

    Adresă de email*

    Telefon:

    *Important! Pentru a putea solicita o ofertă este necesar:

    să citești politica de confidențialitate și cookies

    și să bifezi caseta corespunzătoare, mai sus.

    Acceptarea comunicărilor comerciale este opțională.