Ce înseamnă promovare social media?
Promovare social media: promovarea unei afaceri, a unui produs/serviciu sau a unei idei pe rețelele de socializare (Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest etc).
Rețelele de socializare sunt esențiale în promovarea afacerii tale în mediul online și reprezintă metoda ideală atât pentru a atrage clienți noi, cât și pentru a-i fideliza pe cei care au auzit deja despre tine. Dacă încă nu ți-ai făcut cont pe Twitter sau nu ai făcut o pagină Facebook dedicată afacerii tale, e cazul să te pui la punct urgent.
Avantajele promovării prin social media
Promovare social media – mai aproape de clienți
Un mare avantaj al rețelelor de socializare față de marketing-ul clasic este că te poți apropia de clienții tăi. Prin interacțiunea zilnică pe care o ai cu ei, din sugestii, din comentarii și, firește, mai ales din ceea ce le place, se desprind anumite profiluri ale publicului tău țintă iar feedback-ul pe care utilizatorii ți-l oferă constant te poate ajuta să te reorientezi rapid, în caz ca strategiile tale nu și-au atins obiectivul din prima încercare. În plus, poți să adresezi orice problemă instantaneu și să reacționezi la competiție, la provocările clienților sau la opinia publică din domeniul tău de activitate.
Promovare social media – costuri foarte mici
Un alt avantaj este faptul că nu te costă prea mult. Spre deosebire de mijloacele tradiționale de promovare, prezența în social media nu îți consumă decât timpul și, dacă ai suficient curaj, poți ține singur relația cu clienții. Când compari costurile cu beneficiile, devine evident de ce este atât de eficient să postezi oricând apuci.
Dacă nu ai timp să faci singur tot ce ai nevoie pentru a rămâne în topul căutărilor, poți apela cu încredere la profesioniștii care se ocupă cu marketing-ul online (printre care ne numărăm și noi – contactează-ne!).
Chiar și în ipoteza că ai plăti pentru aceste servicii, investiția în promovare social media merită făcută – randamentul pentru afacerea ta rămâne foarte avantajos. Mai mult decât atât, activitatea afacerii tale pe site-urile de socializare se va concretiza în mod inevitabil în comenzi mai multe, fiind o oportunitate excelentă de a-ți promova produsele și a te face cât mai vizibil pe piață. Astfel, clienți despre care habar n-aveai te vor găsi, de la distanța de un click și, în mod simultan, vei avea acces și la prietenii lor.
Promovare social media – contează creativitatea, nu bugetul
În ultimul rând, dacă afacerea ta nu este de-a dreptul o corporație multinațională ca dimensiuni, socializarea online te poate ajuta să ajungi în centrul atenției, în ciuda faptului că nu dispui de un buget mare pentru a-ți face reclamă. În acest mediu contează calitatea, nu cantitatea iar campaniile cele mai reușite sunt cele istețe, creative, intuitive, în vreme ce promovarea costisitoare se simte imediat ca fiind înscenată. Oamenii își doresc să nu simtă activitățile de promovare social media. Ei vor o interacțiune autentică și vor să vadă că celor de la care cumpără produse sau serivici le pasă cu adevărat; pentru asta e nevoie doar de o sinceră preocupare, deschidere și poate câteva ore de consultanță, nicidecum de o avere.
Referinte:
Contentfac.com: 9 Reasons Social Media Marketing Should Top Your To-Do List (9 motive să-ți pui „promovare social media” pe lista cu lucruri de făcut – lb. en. orig)