Cum se face corect o campanie de e-mail marketing?

Ca să poți face corect o campanie de e-mail marketing, trebuie să știi întâi ce este marketingul prin e-mail. Iar primul lucru pe care trebuie să-l înțelegi este:

1. diferența dintre e-mail marketing și spam.

Astfel, pe scurt, spamul este trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate (adică, dacă trimiți oferta ta către o bază de date de e-mailuri pe care nu ai obținut-o cerând fiecarei persoane în parte acordul), se cheamă că trimiți mesaje comerciale nesolicitate. Mai mult și mai în detaliu despre asta, pe site-ul lui Bogdan Manolea (îți recomandăm să citești cât mai multe informații de acolo).

Prin urmare, nu se poate spune că faci e-mail marketing decât dacă ai acordul celor către care trimiți mailurile.

2. ce este marketingul prin e-mail?

Nu vom intra în amănunte prea tehnice și nici nu vom folosi definiții din lucrări de specialitate – vom păstra lucrurile simple și la obiect. Marketingul prin e-mail este procesul prin care, prin intermediul e-mailului, o ofertă se întâlnește cu cineva interesat de ea.

Fiecare cuvânt din această simplă definiție este important. Să o analizăm mai îndeaproape:

Marketingul prin e-mail este un proces

Adică e-mail marketingul nu este o acțiune simplă, de genul „acum m-am gândit să trimit un e-mail, așa că îl trimit”. Nicidecum. E-mail marketingul este o suită de acțiuni, care implică pregătirea trimiterii, trimiterea propriu-zisă și evaluarea rezultatelor. Mai în detaliu, într-o postare ulterioară pe blogul WEBGROW.

Marketingul prin e-mail se face… prin e-mail

Campaniile de e-mail marketing se trimit,în mod evident, prin intermediul e-mailului – aici e destul de clar. Totuși, nu orice mesaj este e-mail marketing; există câteva criterii pe care mesajul trebuie să le îndeplinească pentru a-și face efectul cât mai bine:

  • să prezinte expeditorul și motivul clar pentru care adresa de e-mail a destinatarului a ajuns în posesia marketerului (de exemplu: „suntem webgrow.ro și primești acest e-mail pentru că ai fost de acord să te contactăm prin e-mail când te-ai abonat la newsletterul nostru de pe site-ul webgrow.ro”)
  • să conțină un mesaj cu toate detaliile necesare (să prezinte oferta, prețul ei, perioada de valabilitate, condițiile de acordare);
  • să stabilească o legătură evidentă între produs (serviciu) și destinatar (în general, folosind introduceri sau completări de genul: „pentru că ai un website lucrat în wordpress, sigur ai avut măcar o dată probleme de securitate… ” sau „toți cei din Cluj au observat…”), cu scopul de a ajuta potențialul client să realizeze că oferta chiar îl interesează;
  • să ofere date complete de contact și
  • să-și ofere disponibilitatea de a furniza informații suplimentare;

Marketingul prin e-mail NU se adresează oricui, oricând!

Campaniile de e-mail marketing se trimit doar către persoane care ar putea fi interesate de produsul sau serviciul promovat. Acest aspect este, poate, cel mai important, atunci când concepeți o campanie de e-mail marketing.

Alegerea adreselor de e-mail pentru a fi folosite într-o campanie de e-mail marketing este o activitate laborioasă, care presupune întâi stabilirea precisă a tipului de persoană care se potrivește cel mai bine profilului potențialului client, apoi documentare și identificare de surse de adrese de e-mail. Selecția se face în funcție de disponibilitatea informațiilor despre deținătorii adreselor de e-mail și, cu cât informațiile sunt mai multe, cu atât lista alcătuită în baza diferitelor criterii este mai eficientă. De exemplu, în cazul în care vrei să vinzi forme de chec din silicon, ușor de spălat și foarte utile în orice bucătărie, este mai eficient dacă elimini din listă e-mailurile bărbaților și trimiți campania doar către femei, decât dacă alegi să trimiți o ofertă tuturor persoanelor din lista pe care o ai. Iar dacă baza ta de date poate filtra numai e-mailurile persoanelor interesate de rețete culinare, este și mai bine – te apropii mai mult de țintă!

Sunt marketeri care trimit mesajele la grămadă, pentru că „și dacă un domn vrea să facă un dar soției și vede formele de chec din silicon și se simte inspirat„? Atitudinea asta este greșită și arareori dă rezultate. Dacă doriți să adresați o ofertă soților care doresc să facă un cadou soțiilor, cel mai bine este să faceți o altă campanie, al cărei mesaj să fie adecvat acestora.

_____

În speranța că este mai clar acum ce trebuie făcut pentru o campanie de e-mail marketing eficientă, într-o postare viitoare vom vorbi despre cum se trimit atâtea e-mailuri, care sunt precauțiile care trebuie luate și care sunt cele mai bune opțiuni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te rugăm să citești politica de confidențialitate și cookies, iar dacă ești de acord și accepți să primești comunicări pe e-mail de la WEBGROW, inclusiv comunicări comerciale, te rugăm bifează mai jos: