Culoarea logo-ului tău spune mai multe decât ți-ai fi imaginat despre produsele sau serviciile pe care le oferi. De fapt, clienții tăi îți judecă produsele doar după cum arată în mai puțin de 90 de secunde iar culoarea joacă aici un rol deosebit de important. Aproape 85% dintre consumatori aleg produsele pe care le cumpără în funcție de culoare iar 80% dintre clienți susțin că știu să recunoască o marcă după culoarea logo-ului.
Culoarea logo-ului tău este: Roșu
Roșu este culoarea care crește tensiunea și stimulează asumarea de riscuri. Restaurantele o folosesc pentru că stimulează apetitul, dar mai poate fi folosită cu mult succes și pentru a semnaliza reducerile, deoarece tinde să inspire un sentiment de grabă, de urgență. Aceasta este culoarea pasiunii, a intensității și a emoțiilor puternice – ceea ce îl caracterizează pe cumpărătorul impulsiv. Extistă aici asocieri cu elementul focului, care este periculos, se răspândește cu rapiditate și simbolizează energia. În plan politic, roșu reprezintă socialismul și comunismul.
Culoarea logo-ului tău este: Galben
Aceasta este culoarea asociată Soarelui și evocă lumina caldă, care inspiră optimism și bucurie. În marketing galbenul se potrivește reclamelor de vară, privind călătoriile și vacanțele. Deoarece tinde să binedispună și stimulează sistemul nervos și gândirea, mai poate fi folosit în campanii de comunicare, făcându-l pe client mai dispus să stea la discuții. Însă această culoare trebuie evitată în cazul produselor pentru copii (îi face să plângă) și în general nu trebuie să fie folosită în mod excesiv fiindcă tulbură vederea. În mod ideal, galbenul va fi folosit pentru a atrage atenția clienților prin mesaje cât mai scurte, la anumite pachete promoționale, oferte speciale etc. În plan politic reprezintă liberalismul.
Culoarea logo-ului tău este: Albastru
Albastru se folosește cel mai des în mediul de birou sau în mediul corporate, deoarece inspiră încredere în brand și le crează clienților un sentiment de siguranță. Aceasta este culoarea preferată a bărbaților, o culoare rece care aduce liniștea, pacea și simbolizează eficiența. Cea mai semnificativă asociere este cu cerul (motiv pentru care este o culoare ideală pentru companiile de avioane) și apoi cu marea. Calmul și seninătatea după care tânjim în mijlocul agitației din oraș pot fi regăsite în culoarea albastru, preferata băncilor, a companiilor de IT (de exemplu, și logo-ul WEBGROW are elemente albastre) și a firmelor de securitate, datorită ordinii și a curățeniei pe care le evocă. De reținut este și faptul că restaurantele au învățat să evite albastru, deoarece acesta suprimă apetitul. În plan politic, albastru reprezintă în mod tradițional partidele conservatoare.
Culoarea logo-ului tău este: Portocaliu
Fiind o combinație între roșu și galben, portocaliul este asociat cu căldura și energia soarelui. Această culoare ne inspiră un sentiment de echilibru și entuziasm care s-ar potrivi cel mai bine pentru a descrie o companie veselă și prietenoasă. Un startup fondat de tineri s-ar preta excelent la această culoare, precum și companiile care au de-a face direct cu clienții, într-un mediu dinamic. Deoarece potrocaliul poate simboliza și agresivitate, poate fi folosit pentru a atrage atenția cumpărătorilor impulsivi, determinându-i pe aceștia să acționeze în vreun fel: să sune acum, să comande, să voteze, să dea like etc. În plan politic, culoarea portocaliu reprezintă Casa Regală a Olandei.
Culoarea logo-ului tău este: Verde
Culoarea frunzelor, verdele este asociat imediat cu natura, pădurea, sănătatea și norocul. Se poate folosi în orice produse bio/eco, privind protecția mediului, reciclarea, pariurile, sănătatea și frumusețea dar și pentru a semnaliza când se lansează un produs nou sau o ofertă nouă (verde este culoarea primăverii, a tot ceea ce este nou și fresh – de exemplu, logo-ul WEBGROW este predominant verde). Datoriă proprietăților sale relaxante, verdele s-a folosit în mediul de spital, pe produsele farmaceutice și poate să reprezinte cu succes orice gamă de vindecare sau regenerare, mai ales în cazul celor naturiste.
Culoarea logo-ului tău este: Violet
Această culoare poate să reprezinte produsele din gama de lux, deoarece inspiră sentimente de superioritate, fiind culoarea privilegiului și a eleganței. Fiind purtat de regi și de înalți prelați, violetul a prins un aer mistic, spiritual și exclusivist. Cea mai utilă asociere în marketing este cu înțelepciunea celor inițiați, fiind o alegere bună pentru mărci de produse de înfrumusețare sau produse împotriva îmbătrânirii.
Culoarea logo-ului tău este: Maro
Când vedem culoarea maro, imediat facem asocierea pozitivă cu pământul (stabil, pe care te poți baza, ancorat în realitate) dar și asocierea negativă cu murdăria (motiv pentru care această cluare este arareori folosită în logotipuri, iar când este folosită, este adesea combinată cu alte culori sau se utilizează nuanțe diverse, virate către alte culori). Un logo maro va invoca sentimente de durabilitate, putere și simplitate și ar putea fi folosit în cazul firmelor de construcții, cherestea, mobilier sau orice altceva mai presupune asocierea cu lemnul.
Culoarea logo-ului tău este: Negru
Negru ne inspiră o imagine clasică dar sofisticată, adesea mai scumpă decât a celorlalte produse de pe piață. Poate fi folosit pentru produse retro, pentru a ne induce sentimentul eternității, în cazul obiectelor de mare valoare și eleganță. De asemenea, negru este culoarea seducției și a autorității.
Culoarea logo-ului tău este: Alb
Albul ne inspiră puritate dar și curățenie, fiind folosit fără probleme în produsele pentru copii și în sănătate. Ceea ce este alb este și nobil, neatins și proaspăt.
Referinte: