Dacă vă întrebați ce mai facem zilele astea, în afară de ce am avut timp să listăm la Portofoliu, ei bine, am rezolvat în doar câteva zile un Google Bomb. Dacă nu interveneam prompt, folosindu-ne cunoștințele de SEO și resursele de care dispunem, bombița mică și aparent nesemnificativă ar fi avut toate șansele să explodeze. Asta ar fi putut afecta reputația excelentă, construită în timp, de care se bucură în prezent Clientul nostru.
Numele Clientului este confidențial, dar situația asta și altele, similare, sunt, din păcate destul de obișnuite pe netul zilelor noastre.
Ce înseamnă asta? Înseamnă că o persoană cu foarte mult timp liber, ceva cunoștințe de SEO și reavoință scrie ceva rău despre cineva sau ceva, țintind un anume cuvânt (sau o sintagmă) cheie. Aceasta este situația simplă, în care este vorba de efortul de a face rău întreprins de o singură persoană. Există însă și situații în care mai multe persoane se coalizează împotriva unei entități (persoană, firmă, brand, orice și oricine o poate păți), iar efectele sunt de durată, greu de contracarat.
Totuși, în funcție de situație, există soluții. În cazurile simple, rezolvarea e rapidă și nu cere mult efort. În situații complexe, este foarte greu de dezamorsat un „Google Bomb”. Soluționarea, în astfel de cazuri, cere efort, timp și resurse.
Sperăm să nu vă confruntați vreodată cu așa ceva (deși se poate întâmpla oricui – sunt mulți răuvoitori cu acces la internet pe lume!), dar, dacă vi se întâmplă, nu uitați că există întotdeauna ceva de făcut.